Žáci ZŠ T. G. M. ukončili evropský projekt. Chystají se na další
24. května 2016, zprávy z MěÚ, přečteno: 2213×
V rámci projektu ERASMUS, kterého se účastnili žáci ZŠ T. G. M. na Rodkovského ulici v Blansku, společně s partnerskými školami v Německu, Bulharsku, Rumunsku a v Turecku, proběhla 16. května v Dělnickém domě jejich závěrečná prezentace. O náplni tohoto projektu a o dalších plánech do budoucna pohovořil ředitel školy Pavel Nezval.
Tento článek byl vydán před více jak rokem.
Informace v něm již nemusí být aktuální.
Pane řediteli, v čem spočíval cíl tohoto projektu?
Hlavním záměrem a také důvodem, proč se tohoto projektu vůbec účastnit, byla možnost zjistit, jaké jsou aktuální hodnoty a postoje evropské mládeže. Žáci naší školy tak mohli konfrontovat názory svých vrstevníků v našich partnerských školách v Německu, v Rumunsku, v Bulharsku a v Turecku. Naše škola se tak zúčastnila celkem dvaceti aktivit, v jejichž rámci děti prošly jednotlivými úkoly.
Můžete je blíže představit?
Byly koncipovány různě, proběhla výtvarná nebo literární soutěž, zajímavým prvkem byla aktivita formou stripu, jejíž výsledky jsou k vidění na chodbě naší školy. Jde o krátké animované příběhy na téma pomoc spoluobčanům. Zde se naši žáci nechali inspirovat například i spoluprací s místními seniory.
Závěrečné prezentace žáků školy měly za úkol představit život v zemích partnerů projektu. Foto: S. Mrázek
Byla účast na projektu limitována věkem?
U nás se ho účastnili žáci od druhých do deváté třídy, například rumunští dětští partneři byli i ze škol mateřských až do patnácti let, nejmladší Bulhaři měli čtyři roky, nejstarší pak byli dokonce maturanti. Věkové rozpětí účastníků bylo tedy poměrně široké.
Jak dlouho se žáci tohoto projektu účastní a kdo je jeho hlavním garantem?
Tento projekt běží dva roky a právě teď spěje do finále. Dnes nás čeká poslední aktivita, následovat bude zhodnocení projektu a vypracování závěrečné zprávy. Hlavním garantem a současně i žadatelem projektu je naše partnerská škola v Německu.
Jak probíhá dnešní odpoledne?
Děti se v rámci svých prezentací zaměří na charakteristiku všech zúčastněných zemí z hlediska jejich výrazných osobností, poznají, jaká se zde vyznávají náboženství, jaké jsou hodnoty nebo tradice jednotlivých zemí a podobně.
Co je podle Vás největším přínosem tohoto projektu? Máte od účastníků nějakou zpětnou vazbu?
Podstatné je, že děti pochopí, jak je v dnešní době nutné znát jazyky. Navíc si mohou uvědomit, že i v jiných evropských zemích mají jejich vrstevníci úplně stejné problémy, že tak mohou společně pracovat na různých úkolech a aktivitách, a poznat tak realitu jiných států v Evropě.
Nechybělo ani vystoupení školního pěveckého sboru Sopránek. Foto: S. Mrázek
Projekt, o kterém hovoříme, se chýlí ke svému konci. Zvažujete účast na dalším?
Diskuze na toto téma už proběhly a už teď mohu prozradit, že se pustíme do projektu na téma „Voda“, a to z hlediska ekologického, uměleckého, společenského i fyzikálního a chemického. Mezi dvěma projekty musí být ale roční pauza, máme tedy dostatečný prostor se na vše připravit a dát našemu záměru konkrétní obrysy.
Za rozhovor poděkoval Stanislav Mrázek
Další články v kategorii „zprávy z MěÚ“
23. května 2024
Radní schválili modernizaci kamerového systému, část nové cyklostezky i poplatky ve školách
21. května 2024
Na opravený most v Dolní Lhotě už mohou auta i chodci
20. května 2024
Nález části minometu přerušil rekonstrukci vodovodu
17. května 2024
Střelecké závody přilákaly strážníky z celé republiky
16. května 2024
Školáci bojovali o postup do krajského kola Dopravní soutěže mladých cyklistů
9. května 2024
Radní odsouhlasili opravu městských bytů i zřízení přípravných tříd základních škol
8. května 2024
Město si připomnělo 79 let od konce druhé světové války
6. května 2024
Město vyhlašuje další ročník soutěže Blansko kvete
29. dubna 2024
Ve Dvorské ulici se už překládá vodovod, město opraví i komunikaci
26. dubna 2024
Na Zborovcích začaly opravy výtluků, práce se postupně přesunou do celého města