Komunikace s živnostenským úřadem bude jednodušší
Po dobu trvajících omezení bude dbáno, resp. kladen důraz na maximální zjednodušení výkonu úřední činnosti zejména při oznamování přerušení provozování živnosti a plnění dalších povinností podnikatele při oznamování změn údajů. Vůči podnikatelům bude postupováno i neformálním způsobem, tj. živnostenský úřad bude přijímat např. i e-mailová podání bez ověřeného elektronického podpisu. Oznámení nové živnosti je třeba nejdříve konzultovat s pracovníky úřadu telefonicky, popřípadě e-mailem. Cílem tohoto opatření je naplnění přijatého usnesení vlády č. 217 ze dne 15. 3 2020, tzn. omezit osobní kontakt zaměstnanců živnostenských úřadů s adresáty veřejné správy, s ohlašovateli, žadateli, jinými účastníky správních řízení a dalšími externími osobami na nezbytně nutnou úroveň, v možných případech nahradit osobní kontakt písemným, elektronickým či jiným kontaktem.
20. 3. 2020, 12:50 h