Bezpečnostní rada města chce rekonstrukci R43

4. července 2008, ostatní, přečteno: 4621×

Dne 10. 6. 2008 se v budově radnice konalo 13. zasedání Bezpečnostní rady Města Blansko. Tato bezpečnostní rada je ustavena pro celý správní obvod obce s rozšířenou působností Blansko a jejími členy jsou, vedle zástupců Města Blansko (starostka města, 1. místostarosta, tajemník MěÚ a vedoucí dvou odborů – životního prostředí a kancelář tajemníka) i představitelé složek integrovaného záchranného systému (IZS), tedy Policie ČR, HZS Jihomoravského kraje a krajské zdravotnické záchranné služby.

Tento článek byl vydán před více jak rokem.
Informace v něm již nemusí být aktuální.

V rámci programu rady byla mimo jiné projednávána Zpráva o mimořádných událostech řešených složkami IZS od prosince 2007. Zástupci všech tří složek shodně konstatovali, že hlavním problémem tohoto období byla špatná dopravně-bezpečnostní situace na na silnici I/43 a konstatovali, že tato situace je dlouhodobě neudržitelná.

„Shodli jsme se na tom, že není možné neustále čekat. Připravujeme proto dopis adresovaný vedení Jihomoravského kraje, aby vyvinul co největší tlak na urychlení rekonstrukce silnice R43. Považujeme to i za jakousi pomoc Jihomoravskému kraji, aby měl podpůrné argumenty dokládající nezbytnost stavby při jednání na vyšších místech,“ zdůvodnila vznik dopisu starostka PhDr. Jaroslava Králová.

Že nejde už jen o životní prostředí, ale i lidské životy, je přesvědčený Mgr. Ivo Polák. Jen na úseku Lipůvka – Svitavy zemřelo dle jeho slov za prvních pět měsíců roku 2008 devět lidí, což je dvojnásobek oproti loňskému roku. I on je přesvědčený o tom, že je potřeba, aby obecní samosprávy zvýšily tlak na dotčené orgány.

Zahájení stavby v roce 2008 v úseku mezi Kuřimí a Černou Horou sliboval v Blansku již v roce 2005 ministr Šimonovský. „Především v Brně probíhají stále debaty okolo komunikace R43. Budeme proto R43 připravovat hlavně v dalších úsecích,“ řekl tehdy.

Nejproblémovější část je od Brna ke Kuřimi. Zde vše brzdí námitky občanů i ekologů. Pardubický kraj je na svém území připraven mnohem lépe. „Je třeba, aby se příští rok začalo s R43, a to z jakékoliv strany. Když nebude vyhnutí, tak klidně od Pardubického kraje a napojení na R35 a z naší strany od Kuřimi dále,“ uvedl nedávno na tiskové konferenci náměstek hejtmana Jihomoravského kraje Ing. Milan Venclík.

Jak by měla vypadat trasa R43, najdete šrafovaně na mapě www.mapy.cz.