Za dvanáct hodin najeli 2.660 kol

26. července 2011, ostatní, přečteno: 3401×

Úspěch v náročném dvanáctihodinovém závodu modelů aut zaznamenali blanenští jezdci. S odstupem 25 kol před týmem na druhém místě po dvou letech zvítězili s celkovými 2.660 najetými koly.

Tento článek byl vydán před více jak rokem.
Informace v něm již nemusí být aktuální.

Dvanáctihodinový závod rádiem řízených modelů není pro žádné amatéry, ale pro již znalé profesionály a dobře připravené a sehrané týmy. Záleží na každé maličkosti, rychlosti techniků, zkušenosti řidičů i sehranosti týmu a jeho taktice.

restart závodu
Restart závodu.

Závod není celodenní, ale celovíkendovou akcí. Týmy se sjíždějí na tréninky již v pátek večer. Dolaďují poslední technické detaily, podvozky, motory, testují se baterie. Večer pak patří posezení u ohně a povídání se známými a kamarády. Závodem za jeho dlouhou historii prošlo již mnoho jezdců, kterým přirostl k srdci. I ti, kteří již aktivně nezávodí, se zastaví alespoň podívat, nasát atmosféru a pozdravit kamarády.

piloti na tribuně
Pohled z tribuny.

Propustnost dráhy dovoluje postavit na start deset vozů. „I letos jsme měli plno, ale jeden tým na poslední chvíli účast odřekl. Nakonec tedy závodilo devět týmů,“ potvrdil hlavní organizátor Pavel Magda.

pohled z depa
Výhled z depa.

Dlouhé a poctivé přípravy celého závodního dne i páteční prověřovací jízdy s novou technikou měření a distribuce dat ze závodu na internet jako by smazala technická závada chvíli po startu. Závod musel být přerušen a asi po hodině byl opět restartován. Tentokrát už bez možnosti on-line přenosu výsledků na internet. „Jsme rádi, že nám to počítá kola,“ prohlásil viditelně zklamaný Pavel Magda.

Ale neměl důvod být zklamaný. I díky tomu, že nic nezanedbali. Jezdci závod hodnotí jako kvalitně připravený. Navíc se členům RC Autoklubu Blansko přes zimu podařilo postavit novou zděnou a zastřešenou tribunu, upravit okolí dráhy a zázemí. Odvedli zde za jediný rok obrovský kus práce. I proto nyní nic dalšího velkého neplánují a chtějí si odpočinout a věnovat se i jiným aktivitám, koníčkům a rodinám.

depo
Rychlá výměna baterie.

Závod odstartoval v poledne, o půlnoci se dojíždělo do cíle. V průběhu něj se ve zhruba dvacetiminutových intervalech mění baterie a střídají se i piloti. Extrémní výdrž prokázal Igor Vlahovič z týmu Masters, který jako jediný odřídil s malými přestávkami celý závod sám za podpory dvou mechaniků.

pořadí

tým

celkem

1

RC Blansko

2 660

2

Team Airspeed, Praha

2 635

3

Quattro Praha

2 574

4

MavAll Racing Team, Ostrava

2 540

5

RCA Kladno

2 509

6

KLSchop.CZ Svitavy

2 450

7

Rcmagazine.CZ Team Trutnov

2 320

8

Masters, Brno

2 135

9

Kika Liberec

1 710