Mezigenerační klub a seniorská akademie

2. února 2013, ostatní, přečteno: 3574×

Poprvé v novém roce se opět sešel Mezigenerační klub při Střední soukromé škole gastronomické v Blansku.Témata seniorské akademie byla tentokrát velmi aktuální: Reklama a Základy finanční gramotnosti. I když my, dříve narození, kteří jsme nebyli zvyklí žít na dluh, nejsme tak lehce ovlivnitelní jako mladí, mnohá fakta je třeba častěji připomínat. Přednášku si tentokrát připravila Ing. Julie Dernarová.

Tento článek byl vydán před více jak rokem.
Informace v něm již nemusí být aktuální.

Ve svém vystoupení upozorňovala především na psychologické působení reklamy, kdy cílem je, jak každý dobře ví, prodat co nejvíce za co nejlepší ceny. A tak se využívá všech možností jak působit na lidi, např. i metody podprahového vnímání. Člověk je tak ovlivňován, aniž by si toho byl vědom.

Ve druhé části přednášky mluvila paní lektorka hlavně o tom, na co si dát pozor, než podepíšeme jakoukoliv smlouvu, ať už je to půjčka, přechod k jinému dodavateli energií nebo nabídka „výhodného“ telefonního tarifu. Také nás seznámila s řadou pojmů, o kterých jsme ve věku našeho produktivního života nikdy neslyšeli, např. bonita, anuitní splátka, fixace, jistina, kontokorent, RPSN, splátkový kalendář a další. Často slyšíme v rozhlase a televizi, jak se nechávají senioři nachytat, zvláště při předváděcích akcích, na koupi předraženého zboží, které navíc vůbec nepotřebují. Ovlivněni výborně propracovanou psychologickou masáží k tomuto účelu vyškolených dealerů, často pod neetickým nátlakem, pak podepíší i úvěr několikanásobně přesahující jejich finanční možnosti. Je nesmírně těžké se pak z dluhové pasti dostat. Je smutné, že právě senioři bývají často terčem podvodníků, kteří se nerozpakují je připravit o veškeré úspory, někdy dokonce i o byt nebo dům.

Proto je velmi dobře, že právě toto téma se stalo předmětem seniorské akademie a paní lektorce náleží srdečný dík za pečlivě připravenou přednášku.

Také příští seniorská akademie, která se bude konat 27.2.2013 slibuje dvě zajímavá témata : Baristika – příprava kávy a Pojištění v cestovním ruchu.

Jindra Večeřová