Blansko se prezentovalo na veletrhu Regiontour 2014
21. ledna 2014, cestovní ruch, přečteno: 2468×
Ve dnech 16.-19.1.2014 proběhl na brněnském výstavišti v pavilonu P již 23. ročník mezinárodního veletrhu REGIONTOUR, jehož účastníkem je každoročně i Město Blansko. Souběžně s touto akcí se uskutečnil i veletrh cestovního ruchu GO, který se zaměřuje především na výjezdovou turistiku, a festival krajových specialit a potravin Reg Food Fest.
Tento článek byl vydán před více jak rokem.
Informace v něm již nemusí být aktuální.
Mezinárodní veletrh turistických možností v regionech REGIONTOUR je nosným projektem na podporu domácího cestovního ruchu a incomingu v České republice a Město Blansko je jeho pravidelným účastníkem. Od roku 2011 se prezentuje v rámci společných výstavních prostor Jihomoravského kraje, v jehož expozici má destinace Moravský kras a okolí své místo.
Podle místostarosty města Blanska Ing. Jiřího Crhy je to aktuálně jediné schůdné řešení: „Je rozumné, že jsme součástí krajské expozice, samostatný stánek by pro město představoval obrovské výdaje. Jdeme raději cestou zkvalitnění webové prezentace města i regionu a jejích zahraničních mutací. Doba je jiná, tištěné prospekty již nikoho nezajímají, lidé hledají informace na internetu. Domnívám se, že je důležité se zaměřit na propagaci konkrétních památek a atrakcí v našem regionu, který má svým potencionálním návštěvníkům co nabídnout. Taková prezentace je podle mě dostatečná a především účelná; peníze, které tak ušetříme za vlastní stánek, skutečně raději investujeme do vlastní propagace,“ konstatuje Crha.
„Znám REGIONTOUR i z minulých let a musím říct, že stánků jednotlivých vystavovatelů razantně ubývá. Také jiná města v rámci svých krajů evidentně prosazují stejný trend jako Blansko – tedy přesunout propagaci do elektronických médií. Stejně tak počet návštěvníků není tak masivní, jako tomu bylo v minulosti. Tehdy šlo spíše o společenskou událost, ochutnávky, osobní návštěvy apod. Smysl veletrhu by ale měl být jinde, v první řadě jde o to, abychom nalákali turisty,“ uzavírá blanenský místostarosta.
Mgr. Ivo Polák a Ing. Jiří Crha v expozici Jihomoravského kraje. Foto: M. Hejčová
Letošní veletržní novinkou, kterou Město Blansko připravilo, byla prezentace nové anglické mutace webových stránek www.blanensko.cz. Pracovnice Blanenské informační kanceláře Blanka se dále zaměřily na propagaci nově opraveného a bezbariérově přístupného blanenského zámku včetně jeho nových expozic, na představení atraktivní vyhlídky z věže kostela sv. Martina a z nabídky letních aktivit byl prezentován zejména blanenský aquapark, stále se rozšiřující síť cyklostezek a také významné kulturně-společenské a sportovní akce jako je Zahájení turistické sezony, Půlmaraton Moravským krasem nebo Vítání sv. Martina.
Podobným způsobem jako v Brně se bude Město Blansko v průběhu ledna a února 2014 prezentovat také na veletrzích cestovního ruchu Slovakiatour v Bratislavě a Holidayworld v Praze.
Jana Franchi
Další články v kategorii „cestovní ruch“
3. června 2024
Krasobus už spojuje Blansko a Moravský kras. Přiváží opět slevy a výhody
31. března 2024
Turisté zahájí sezónu pokusem o rekord
29. února 2024
Punkevní jeskyně zvou v sobotu 2. března na kostýmové prohlídky
1. června 2023
Do Moravského krasu opět jezdí Krasobus. Nabízí slevy na vstupné i na nákup zboží
8. dubna 2023
Salmové zvou k návštěvě Blanska i jeho okolí
3. dubna 2023
Sezonu v Moravském krasu zahájili rekordem: 465 korunovaných turistů a patnáct psů
26. března 2023
Setkání v pivovaru zahájí novou sezonu, na nádvoří se sejdou korunovaní turisté
6. března 2023
Sezonu tentokrát zahájí pokus o rekord v počtu korunovaných turistů
10. ledna 2023
Skončená sezóna jeskyní byla lepší než dvě covidové. Krasové podzemí zve turisty i v zimě
15. listopadu 2022
Blansko ožije tradičním festivalem Rajbas