Tiskopisy receptů a žádanek s modrým pruhem
25. ledna 2014, zprávy z MěÚ, přečteno: 4014×
Léčivé přípravky, které obsahují návykovou látku uvedenou v příloze č. 1 nebo 5 nařízení vlády č. 463/2013 Sb., o seznamu návykových látek, mohou být v lékárně vydány pouze na recept nebo žádanku označenou modrým pruhem (anebo výhradně na elektronický recept, stanoví-li tak zákon o léčivech).
Tento článek byl vydán před více jak rokem.
Informace v něm již nemusí být aktuální.
Článek měl omezenou platnost.
Informace v něm uvedené nemusí být již aktuální.
Tyto lékařské předpisy mohou být obecními úřady obcí s rozšířenou působností vydány pouze oprávněným osobám nebo jejich pověřeným zástupcům.
Tiskopisy receptů a žádanek s modrým pruhem mohou objednávat a odebírat od místně příslušného obecního úřadu obce s rozšířenou působností osoby uvedené v zákoně č. 167/1998 Sb., o návykových látkách, ve znění pozdějších předpisů. Jedná se o poskytovatele zdravotních služeb, osoby provozující zařízení poskytující pobytové sociální služby (pro poskytování zdravotních služeb), anebo fyzické nebo právnické osoby oprávněné k výkonu odborných veterinárních činností. Místní příslušnost obecního úřadu obce s rozšířenou působností se řídí místem výkonu činnosti této oprávněné osoby.
Pro zabezpečení plynulé distribuce lékařských předpisů označených modrým pruhem vytvářejí obecní úřady obcí s rozšířenou působností jejich pohotovostní zásobu. Takto označené lékařské předpisy obsahují náležitosti podle vzorů uvedených v přílohách č. 1 a 2 vyhlášky č. 54/2008 Sb., o způsobu předepisování léčivých přípravků, údajích uváděných na lékařském předpisu a o pravidlech používání lékařských předpisů, ve znění pozdějších předpisů.
Znehodnocené tiskopisy takových receptů nebo žádanek jsou oprávněné osoby povinny odevzdat k likvidaci obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností, který je vydal. O příjmu, stavu zásob, výdeji, vrácení a znehodnocení vrácených tiskopisů receptů a žádanek s modrým pruhem vedou obecní úřady obcí s rozšířenou působností evidenci.
Při úmrtí oprávněné osoby, které byly vydány tyto tiskopisy, je ten, kdo žil se zemřelým ve společné domácnosti, povinen tyto odevzdat do 10 dnů ode dne úmrtí pověřenému zástupci, jedná-li se o osobu, která vykonávala činnost v pracovním poměru nebo v obdobném vztahu, v ostatních případech obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností.
Dokumentace vztahující se k zacházení s návykovými látkami (tedy i průpis tiskopisů s modrým pruhem) se dle vyhlášky č. 123/2006 Sb., o evidenci a dokumentaci návykových látek a přípravků, ve znění pozdějších předpisů, uchovává po dobu 5 let.
Tiskopisy receptů a žádanek s modrým pruhem lze objednat a převzít na Městském úřadě Blansko, odboru sociálních věcí, v kanceláři č. 122 nebo po předchozí telefonické domluvě, tel. 516 775 244.
Další články v kategorii „zprávy z MěÚ“
23. prosince 2024
Město nabízí pronájem šesti bytů
20. prosince 2024
Na tenisových kurtech se dokončuje nové zázemí
18. prosince 2024
Radní vybrali projektanta kočárovny i firmu, která zmodernizuje veřejné osvětlení
16. prosince 2024
Město stanovilo prázdninový provoz mateřských škol
9. prosince 2024
Zastávky MHD čeká postupná obnova. Vandalové řádí dál
6. prosince 2024
Žáci ZŠ Salmova dostali dvě nové učebny matematiky a cvičnou kuchyni
5. prosince 2024
Úspěšný projekt integrace cizinců v Blansku pokračuje
4. prosince 2024
Na zámku skončily opravy střechy
2. prosince 2024
Dům s pečovatelskou službou oslavil 30 let existence
26. listopadu 2024
Radní schválili výběr zhotovitele zázemí dětských skupin a čtyřicítku dalších bodů