Vydávání dokladů ve zkrácených lhůtách přináší změny. Už od července
18. června 2018, zprávy z MěÚ, přečteno: 2554×
Od 1. července 2018 dochází ke změnám ve vydávání cestovních pasů nebo občanských průkazů občanům, kteří potřebují urychleně vycestovat do zahraničí. Oba doklady budou vydávat v kratších lhůtách obecní úřady obcí s rozšířenou působností, nově i Ministerstvo vnitra.
Tento článek byl vydán před více jak rokem.
Informace v něm již nemusí být aktuální.
Cestujeme do zahraničí
„O vydání cestovního pasu ve zkrácených lhůtách může občan požádat v pracovních dnech do čtyřiadvaceti hodin, nebo do pěti pracovních dnů. Učinit tak musí u libovolného obecního úřadu obce s rozšířenou působností, v Praze pak u úřadu kterékoli z dvaadvaceti městských částí nebo u Ministerstva vnitra,“ vysvětluje Radek Gajdošík, vedoucí odboru vnitřních věcí Městského úřadu v Blansku.
Při podání žádosti o vydání cestovního pasu může žadatel zadat své telefonní číslo nebo e-mail. Na uvedený kontakt mu pak bude zaslána informace o možnosti převzetí vyhotoveného dokladu.
Pokud jde o cestovní doklad vyhotovený v pracovních dnech do čtyřiadvaceti hodin, bude k převzetí výhradně na Ministerstvu vnitra na adrese Na Pankráci 72, Praha 4 (metro C – stanice „Pražského povstání“).
V případě cestovního pasu, vydaného do pěti pracovních dnů, je pak tento doklad k vyzvednutí buď na ministerstvu, na obecním úřadu obce s rozšířenou působností či úřadu některé z pražských městských částí, kde byla podána žádost o jeho vydání.
„Správní poplatek v plné výši nově zaplatíme hned při podání žádosti, pokud si pak svůj cestovní pas převezmeme u úřadu, kde jsme žádost podali. Jestliže si ale lidé podají žádost u obecního úřadu obce s rozšířenou působností, či úřadu některé z pražských městských částí, a převezmou si svůj cestovní doklad na Ministerstvu vnitra, zaplatí první část správního poplatku při podání žádosti a druhou pak při převzetí dokladu,“ upřesnil Gajdošík.
Veškeré změny ve vydávání cestovních pasů ve zkrácených lhůtách od 1. července 2018, včetně přehledu správních poplatků, jsou k dispozici na přiloženém letáku ve formátu PDF.
Vyřizujeme si občanský průkaz
„Všechny občanské průkazy se strojově čitelnými údaji budou vydávány pouze s kontaktním elektronickým čipem. Je pak na rozhodnutí jednotlivce, zda si čip při převzetí dokladu aktivuje, či nikoli. Aktivovaný čip se vyplatí například v případech vzdálené autentizaci držitele,“ pokračuje v představení novinek vedoucí blanenského odboru vnitřních věcí, který rovněž připomněl, že dosavadní občanské průkazy bez strojově čitelných údajů zůstávají nadále v platnosti.
Standardní lhůta pro vydání občanského průkazu je třicet dnů. Nově bude možné požádat o jeho vydání v kratších lhůtách s tím, že místa, kde je možné podat žádost, nebo si svůj hotový doklad vyzvednout, jsou stejná jako v případě cestovních pasů.
Veškeré změny ve vydávání občanských průkazů ve zkrácených lhůtách od 1. července 2018, včetně přehledu výše a místa úhrady správních poplatků, jsou k dispozici na přiloženém letáku ve formátu PDF.
red
Další články v kategorii „zprávy z MěÚ“
20. prosince 2024
Na tenisových kurtech se dokončuje nové zázemí
18. prosince 2024
Radní vybrali projektanta kočárovny i firmu, která zmodernizuje veřejné osvětlení
16. prosince 2024
Město stanovilo prázdninový provoz mateřských škol
9. prosince 2024
Zastávky MHD čeká postupná obnova. Vandalové řádí dál
6. prosince 2024
Žáci ZŠ Salmova dostali dvě nové učebny matematiky a cvičnou kuchyni
5. prosince 2024
Úspěšný projekt integrace cizinců v Blansku pokračuje
4. prosince 2024
Na zámku skončily opravy střechy
2. prosince 2024
Dům s pečovatelskou službou oslavil 30 let existence
26. listopadu 2024
Radní schválili výběr zhotovitele zázemí dětských skupin a čtyřicítku dalších bodů
25. listopadu 2024
Blansko už má vánoční strom, náměstí ozdobil smrk ztepilý