Vydávání dokladů ve zkrácených lhůtách přináší změny. Už od července
18. června 2018, zprávy z MěÚ, přečteno: 2397×
Od 1. července 2018 dochází ke změnám ve vydávání cestovních pasů nebo občanských průkazů občanům, kteří potřebují urychleně vycestovat do zahraničí. Oba doklady budou vydávat v kratších lhůtách obecní úřady obcí s rozšířenou působností, nově i Ministerstvo vnitra.
Tento článek byl vydán před více jak rokem.
Informace v něm již nemusí být aktuální.
Cestujeme do zahraničí
„O vydání cestovního pasu ve zkrácených lhůtách může občan požádat v pracovních dnech do čtyřiadvaceti hodin, nebo do pěti pracovních dnů. Učinit tak musí u libovolného obecního úřadu obce s rozšířenou působností, v Praze pak u úřadu kterékoli z dvaadvaceti městských částí nebo u Ministerstva vnitra,“ vysvětluje Radek Gajdošík, vedoucí odboru vnitřních věcí Městského úřadu v Blansku.
Při podání žádosti o vydání cestovního pasu může žadatel zadat své telefonní číslo nebo e-mail. Na uvedený kontakt mu pak bude zaslána informace o možnosti převzetí vyhotoveného dokladu.
Pokud jde o cestovní doklad vyhotovený v pracovních dnech do čtyřiadvaceti hodin, bude k převzetí výhradně na Ministerstvu vnitra na adrese Na Pankráci 72, Praha 4 (metro C – stanice „Pražského povstání“).
V případě cestovního pasu, vydaného do pěti pracovních dnů, je pak tento doklad k vyzvednutí buď na ministerstvu, na obecním úřadu obce s rozšířenou působností či úřadu některé z pražských městských částí, kde byla podána žádost o jeho vydání.
„Správní poplatek v plné výši nově zaplatíme hned při podání žádosti, pokud si pak svůj cestovní pas převezmeme u úřadu, kde jsme žádost podali. Jestliže si ale lidé podají žádost u obecního úřadu obce s rozšířenou působností, či úřadu některé z pražských městských částí, a převezmou si svůj cestovní doklad na Ministerstvu vnitra, zaplatí první část správního poplatku při podání žádosti a druhou pak při převzetí dokladu,“ upřesnil Gajdošík.
Veškeré změny ve vydávání cestovních pasů ve zkrácených lhůtách od 1. července 2018, včetně přehledu správních poplatků, jsou k dispozici na přiloženém letáku ve formátu PDF.
Vyřizujeme si občanský průkaz
„Všechny občanské průkazy se strojově čitelnými údaji budou vydávány pouze s kontaktním elektronickým čipem. Je pak na rozhodnutí jednotlivce, zda si čip při převzetí dokladu aktivuje, či nikoli. Aktivovaný čip se vyplatí například v případech vzdálené autentizaci držitele,“ pokračuje v představení novinek vedoucí blanenského odboru vnitřních věcí, který rovněž připomněl, že dosavadní občanské průkazy bez strojově čitelných údajů zůstávají nadále v platnosti.
Standardní lhůta pro vydání občanského průkazu je třicet dnů. Nově bude možné požádat o jeho vydání v kratších lhůtách s tím, že místa, kde je možné podat žádost, nebo si svůj hotový doklad vyzvednout, jsou stejná jako v případě cestovních pasů.
Veškeré změny ve vydávání občanských průkazů ve zkrácených lhůtách od 1. července 2018, včetně přehledu výše a místa úhrady správních poplatků, jsou k dispozici na přiloženém letáku ve formátu PDF.
red
Další články v kategorii „zprávy z MěÚ“
17. července 2024
Opravy omezí dopravu v Dvorské ulici i na přemostění
15. července 2024
Město hledá zhotovitele nového zázemí na tenisových kurtech
15. července 2024
OBRAZEM: Víkend patřil nejen koncertům a hudebním zábavám
12. července 2024
Modernizace: Zimní stadion získal nová LED svítidla
10. července 2024
PEČOVATELSKÁ SLUŽBA MĚSTA BLANSKO – POŘÍZENÍ NÍZKOEMISNÍCH VOZIDEL
8. července 2024
Dělnický dům čeká o prázdninách další modernizace
3. července 2024
Anketa: Hledáme Blanenskou osobnost
3. července 2024
Radní schválili dotace nejen pro sportovce, opravu bytů i nový pořadník žadatelů
2. července 2024
Stavební úřad se vrátil do opravených prostor. Funguje podle nového zákona
2. července 2024
Setkání u sochy legionáře připomnělo výročí bitvy u Zborova