Ondřej Požár novým tiskovým mluvčím Městského úřadu v Blansku

8. února 2019, ostatní, přečteno: 5411×

Ve světě médií se pohybuje pětadvacet let. Na blanenskou radnici Požár přišel z TV NOVA, kde pracoval poslední čtyři roky jako regionální reportér pro jižní Moravu. Předtím působil bezmála dvacet let v regionální redakci Blesku. Na pozici tiskového mluvčího Městského úřadu Blansko nastoupil 1. února.

Tento článek byl vydán před více jak rokem.
Informace v něm již nemusí být aktuální.

Pane Požáre, převážnou část své kariéry jste se věnoval práci pro bulvár. Nemáte obavu z toho, že ne každý to může považovat za nejlepší vizitku?

Nemám. S takovými reakcemi jsem se samozřejmě setkával, ale mě to neuráží, byl jsem na to naopak hrdý. Víte, je jednoduché ho zatratit. Bulvár si ale na nic nehraje. Blesk byl, je a bude jednička na trhu. Měřítka bulváru i skladba zpravodajství se podle mého názoru velmi změnila. Jak Blesk, tak i Nova se už normálně věnují politickým nebo ekonomickým tématům, rozhodně to není už jen černá kronika. Tato média zajímá hluboký lidský příběh. Už na škole nám náš vyučující Martin Ondráček, tehdejší šéf zpravodajství TV Nova, vtloukal do hlavy, že televize nemá jen informovat, ale i bavit. Konflikty, rozpory a příběhy prostě jsou a budou pro lidi zajímavé.

Co vás vedlo k rozhodnutí opustit práci pro televizi a zkusit štěstí v roli tiskového mluvčího?

Potřeboval jsem změnu, cítil jsem se vyčerpaný osobně i profesně. Práce pro televizi je totiž časově velmi náročná. Ostatně řada mých bývalých kolegů už dospěla k podobnému závěru. Bylo to přirozené. Chtěl jsem poznat práci „z druhé strany“. S ohledem na sebe i rodinu se tak možnost zúčastnit se výběrového řízení na tiskového mluvčího pro Městský úřad Blansko pro mě stala velmi silným impulsem.

Na co hodláte v komunikaci s novináři i veřejností nejvíce sázet?

Na korektnost, jednoduché ale důsledné dodržování slibů a otevřenost. Mým cílem je příznivě naladěné veřejné mínění, dobrá reputace a živý, otevřený dialog s veřejností, to jsou podle mě nejsilnější marketingové nástroje. 

Co je tedy na městě vaším hlavním úkolem?

Primárně komunikovat za město v médiích, informace by z města měly vycházet kontrolovaně, čemuž tak dosud nebylo. Mým cílem je město maximálně zviditelnit a přispět k tomu, aby se Blansko stalo skutečnou branou do Moravského krasu. Chtěl bych poskytovat kvalitní servis pro novináře, a přispět tak k lepšímu mediálnímu obrazu města. Dobrý vztah s novináři se vyplatí. Od nich totiž lze získat zpětnou vazbu i zdroj poznání o stavu veřejného mínění.

Vhodnou příležitostí k tomu by mohly být tiskové konference. Jak by měly podle vás vypadat, aby byly pro novináře dostatečně atraktivní?

Plánuji pořádat tiskovky nejen na radnici, ale také v terénu. Takzvané press tripy jsou pro novináře mnohem zajímavější, hlavně pro televizní nebo rozhlasové redaktory. Mohou si tak natočit pár záběrů včetně zvuku. V nejbližší době se tak podíváme do bývalé hasičky nebo třeba do kulturního domu v Lažánkách. Pro novináře je nejzajímavější naprosto aktuální zpráva s autentickým materiálem. Já sám jsem třeba natočil v Blansku několik reportáží o bourání Dukly a byl jsem moc rád, když jsem mohl použít skvělé časosběrné video, které pořídil městský webmaster. Ta reportáž měla opravdu velký úspěch. 

V dnešním světě bychom se jen těžko mohli obejít bez sociálních sítí. Máte nějaké plány i v této oblasti komunikace s veřejností?

To určitě ano. Dostal jsem na starost facebookový profil města. Sem budu pravidelně přispívat společně s informační kanceláří, která se zaměří spíš na pravidelnou páteční rubriku pozvánek na víkendové dění ve městě. Na mně bude vše ostatní.

Kromě toho budete novým šéfredaktorem Zpravodaje města Blanska. Jak jste spokojen s jeho současným obsahem a formátem?

Myslím, že splňuje všechny požadavky kladené na obecní zpravodaj, zaznamenal jsem změnu jeho grafické podoby, která přišla ruku v roce s představením nového městského loga. Do budoucna bych chtěl zavést sloupek se slovem starosty či místostarostů na hlavní straně. Docela se těším na to, že se vrátím k tištěnému médiu, nějaké zkušenosti mám, po škole jsem zastával funkci vedoucího vydání v Lidové demokracii.

K práci tiskového mluvčího nutně patří i krizová komunikace. Jste na ni připraven?

Určitě ano. On to zase až tak velký strašák není. Jde o to včas a správně vykomunikovat, co je třeba. Hlavně jde o ten čas, člověk se nesmí nechat natlačit do něčeho, čeho by pak mohl litovat. Klid a rozvaha. Chápu, že tlak na novináře je velký, přenáší se i na politiky. Česká společnost je podle mě vůbec přehnaně korektní, někdy i nesmyslně, možná právě proto lidé hledají přívětivost, lidský rozměr, city, emoce, něco pozitivního, negativního je toho dost. 

ondrej-pozar-23168-0_550.jpg
Kancelář Ondřeje Požára najdete v podkrovní části budovy úřadu na náměstí Svobody nad personálním a mzdovým oddělením s vchodem z haly před obřadní síní. Foto: J. Franchi

Ondřej Požár, DiS, žije v Olomučanech, je mu 48 let, je ženatý a má tři děti. Vystudoval Vyšší odbornou školu – Akademii žurnalistiky v Praze. Domluví se anglicky, ve volném čase se rád věnuje četbě detektivních románů nebo sledování seriálů České televize s kriminální zápletkou. K jeho zálibám patří i tenis, fotbal a procházky do přírody. Pokud čas dovolí, zajde si do kina či do divadla. 

Kontakty:

e-mail: pozar@blansko.cz

tel.: 516 775 163 , GSM: 775 870 792

Za rozhovor poděkovala a mnoho úspěchů v nové profesi popřála Jana Franchi