Napojení dopravy z Mlýnské ulice a Sportovního ostrova na Poříčí vyřeší kruhový objezd

14. prosince 2020, tiskové zprávy, přečteno: 3127×

Na hlavním silničním průtahu Blanskem přibude další okružní křižovatka. Zatím jsou okružními křižovatkami řešeny spojení ulic Svitavská, Smetanova, Rožmitálova a Vodní u bývalé pošty a také napojení ulic Svitavská, Nádražní a Edvarda Beneše u autobusového nádraží. Příští rok se na okružní začne měnit také křižovatka ulic Mlýnská a Poříčí u mostu na Sportovní ostrov.

Tento článek byl vydán před více jak rokem.
Informace v něm již nemusí být aktuální.

Vybudování okružní křižovatky na Poříčí město plánuje již několik let. Zahájení stavby dosud oddaloval nesouhlas části obyvatel domů v okolí křižovatky, kteří během stavebního řízení podali několik odvolání. To poslední zamítl krajský úřad a stavební povolení nabylo právní moci.

„Současná křižovatka u mostu vedoucího na Sportovní ostrov není úplně přehledná a bezpečná. Je zde velký pohyb chodců, hlavně dětí, kteří přecházejí hlavní tah městem, a často zde dochází ke kolizním situacím. Kruhový objezd dopravu zklidní a zpřehlední, přibudou také ostrůvky pro chodce. Věřím tomu, že je to správné řešení a jsem rád, že krajský úřad nám dal za pravdu a stavbě okružní křižovatky po letech příprav konečně nic nebrání,“ uvedl starosta Blanska Jiří Crha.

Na okružní se změní křižovatka ulic Mlýnská a Poříčí u mostu na Sportovní ostrov. FOTO Kateřina Rumlová

Okružní křižovatka má zajistit větší plynulost a bezpečnost silničního provozu. Po úpravě křižovatky se zlepší napojení dopravy z ulice Mlýnská a ze Sportovního ostrova na ulici Poříčí. Zvýší se díky ní také bezpečnost chodců, kteří frekventovanou komunikaci přecházejí. Okružní křižovatka, která bude elipsovitého tvaru, nemá negativně ovlivnit ani dopravu na hlavním tahu.

„Kruhové objezdy dopravu nezpomalují, pouze přerozdělují propustnost větví křižovatek do optimálnějších poměrů. Obecně jsou okružní křižovatky vhodné do intenzity dopravy 20 tisíc vozidel za den, nad toto číslo už jsou vhodnější semafory. Aktuální počet vozidel projíždějící hlavním průtahem v Blansku je asi 12 tisíc denně,“ podotkl vedoucí oddělení investic Marek Štefan.

Stavbu kruhové křižovatky zaplatí napůl Jihomoravský kraj a město. Náklady města se odhadují kolem čtyř milionů korun. Stavba potrvá tři až čtyři měsíce.

„Ve vazbě na ostatní stavby ve městě Blansku, se kterými je potřeba stavbu koordinovat, jako je například oprava náměstí Svobody, se zahájení předpokládá nejdříve od druhé poloviny 2021,“ uvedla vedoucí odboru správy a rozvoje města Petra Skotáková.

 

   vložil: Michal Záboj, redaktor / tiskové oddělení