Od příštího týdne ubude vlakových spojů, v prosinci se doprava do Brna zastaví úplně

30. března 2021, ostatní, přečteno: 5213×

Na železniční trati mezi Českou Třebovou a Kolínem začne hned po Velikonocích platit výluková změna jízdních řádů. Pocítí ji také cestující z Blanska. Nejprve se sníží počty dálkových vlaků, které ve městě zastavují, ke konci letošního roku se pak zcela zastaví provoz na trati do Brna. Omezení provozu si vyžádají stavební práce na modernizaci železničního koridoru.

Tento článek byl vydán před více jak rokem.
Informace v něm již nemusí být aktuální.

Výlukový jízdní řád bude platit od úterý 6. dubna 2021. Jeho platnost pak má skončit v polovině roku 2023.

„Po dobu platnosti výlukového jízdního řádu se většina dálkových vlaků mezi Prahou a Brnem přesune na trať přes Vysočinu (Kolín – Havlíčkův Brod – Brno). Opatření se nebude týkat linky R19 (Praha – Choceň – Svitavy – Brno) a vybraných ranních a večerních spojů, které zajistí dopravní obslužnost menších měst na trase přes Českou Třebovou,“ informovala Soňa Košťálová ze Správy železnic.

Další změny na železnici v okolí Blanska přijdou od 1. září 2021. Mezi Blanskem a Adamovem se od tohoto data bude jezdit jen po jedné koleji. Od poloviny prosince pak vlaky opustí trať mezi Brnem a Blanskem úplně.

„V rámci výlukových prací regionální vlaky nahradí autobusy, dálkové vlaky pojedou odklonem, případně v upravených časových polohách. Je tedy nutné počítat se zpožděním. Rozsah náhradní autobusové dopravy či odklonů vlaků se bude s postupem výluk měnit,“ podotkla Košťálová. Více najdete na webu IDS JMK.

Výluku železniční dopravy na trati využijí také stavebníci. Během vlakové výluky se plánuje stavba přemostění na Staré Blansko a modernizace podchodu u zastávky Blansko-město.

V rámci modernizace trati mezi Brnem a Adamovem proběhne kompletní rekonstrukce železničního svršku, částečně i spodku, výstavba nové odbočky Svitava a komplexní úprava zastávek Bílovice nad Svitavou a Babice nad Svitavou. Dojde k odstranění několika propadů rychlosti a přestavbou projdou také železniční zastávky tak, aby splňovaly požadavky na pohyb osob s omezenou schopností pohybu a orientace.

Větší úpravy se nepřipravují ale jen v Blansku. Stanice Adamov dostane dvě nová ostrovní nástupiště přístupná z lávky. Zásadní přestavbou projde i zastávka v Adamově, současná nevyhovující nástupiště budou nahrazena novým oboustranným ostrovním nástupištěm. Bezbariérový přístup na ně zajistí šikmý chodník. Hotovo by mělo být do ledna 2023.

V létě 2022 se pak přibližně na tři měsíce zastaví železniční provoz mezi Březovou nad Svitavou a Svitavami, kde se bude sanovat násep.

Na prvním železničním koridoru se ale bude pracovat ještě na dalších místech. V plánu je například modernizace trati mezi Ústím nad Orlicí a Brandýsem nad Orlicí nebo přestavba železničního uzlu Pardubice.

 

   vložil: Michal Záboj, redaktor / tiskové oddělení