Nový podchod pod železniční tratí je dokončený

28. dubna 2023, tiskové zprávy, přečteno: 1725×

Dělníci dokončili další významnou stavbu, která více než rok omezovala dopravu v Blansku. U konce jsou stavební práce v okolí vlakové zastávky Blansko-město. Tam loni v únoru Správa železnic zahájila stavbu nového podchodu pod železniční tratí, s ní bylo spojené také zrušení úrovňového přejezdu přes koleje. Podchod je hotový od loňského prosince. Od pátku 28. dubna jsou dokončeny také všechny přeložky inženýrských sítí, nová parkoviště po obou stranách kolejí nebo bezbariérové přístupy na nástupiště. Stavba přišla na 183 milionů korun včetně DPH.

Tento článek byl vydán před více jak rokem.
Informace v něm již nemusí být aktuální.

„Stavba podchodu i jeho okolí je dokončena a předána. Na obou stranách trati vznikla parkoviště pro 28 vozidel včetně stání pro invalidy, přibyla také tři nová stání pro krátkodobé zastavení v režimu tzv. Kiss and Ride v Rožmitálově ulici. V tomto týdnu jsme dokončili i nové povrchy komunikací v těsné blízkosti zrušeného přejezdu, které navázaly na výměnu inženýrských sítí,“ popsal Tomáš Žák, stavbyvedoucí firmy Firesta, která byla zhotovitelem.

podchod2-77263-7603_800.jpg

Stavební práce v okolí zastávky Blansko-město jsou u konce. FOTO: Pavla Komárková

Cestující si u nového podchodu, který je v provozu od 9. prosince loňského roku, budou moci odložit bicykly do jednoho ze čtyř uzamykatelných cykloboxů, případně kolo uzamknout ke stojanu umístěnému v zastřešeném prostoru mezi podchodem a pakrovištěm na straně centra města.

Na straně Starého Blanska v ulici Komenského pak podchod vybavený dvěma velkokapacitními výtahy doplnilo také nové sociální zázemí pro cestující, které je přístupné také pro handicapované, nechybí ani vybavení pro matky s dětmi. Toalety budou v provozu od úterý 2. května.

„Stavba podchodu symbolicky zakončila práce na modernizaci železničního koridoru na celém úseku mezi Blanskem a Brnem.  Největší komplikací bylo, že všechny stavební práce v zastávce Blansko-město probíhaly za provozu. Přesto se naštěstí vše podařilo podle původních plánů," shrnul Martin Hofírek ze Správy železnic. 

FOTOGALERIE
Nový podchod pod železniční tratí je dokončený

Stavba nového podchodu a jeho okolí je kompletně dokončena. FOTO: Pavla Komárková

Celkem fotografií:  74

V kolejišti jsou nově umístěné v celé délce anti-trespass panely zabraňující vstupu do prostoru trati. Podchod i jeho nadzemní části jsou pak opatřené speciálním nátěrem proti vandalům.

Původní úrovňový přejezd byl s ohledem na počet srážek osob s vlakem jedním z nejrizikovějších v celé České republice. I to byl jeden z důvodů, proč Správa železnic úrovňové křížení trati zrušila. Přejezd, který byl ve špičce uzavřený i více než 40 minut v hodině, byl až do loňského prosince jedinou spojnicí Starého Blanska s centrální částí města. Provoz na hlavním koridoru Brno-Česká Třebová pak znamenal uzavření závor a velké dopravní kolony nejen v okolí přejezdu ale na celém průtahu Blanskem.

„Nový podchod a uzavření železničního přejezdu v zastávce Blansko-město vnímám jako součást stavby přemostění na Staré Blansko. Bez něj by nebylo možné úrovňové křížení kolejí zrušit. Věřím, že pro všechny je současné řešení výhodnější. Spojení obou částí města už není závislé na provozu na železnici, doprava na průtahu městem je plynulejší, nový podchod vybavený velkokapacitními výtahy je s tím původním nesrovnatelný. Cestující jistě ocení i nové sociální zázemí. Díky uzavření přejezdu navíc v okolí zastávky vzniklo více než šest desítek parkovacích míst, která dosud v místě chyběla," doplnil starosta Blanska Jiří Crha.

 

   vložil: Pavla Komárková, vedoucí oddělení / tiskové oddělení