Rekonstrukce městského úřadu pokračuje. Práce přemístí odbor dopravy

8. dubna 2025, zprávy z MěÚ, přečteno: 639×

Do další fáze postoupí v druhé polovině dubna rekonstrukce budovy městského úřadu na náměstí Republiky. Druhá etapa rekonstrukce severního křídla budovy tam začala letos v únoru. Stavební práce i kompletní modernizace elektroinstalace a rozvodů sítí ve druhém patře si tehdy vyžádaly dočasné přestěhování oddělení Obecní živnostenský úřad. Nyní se dělníci přesunou do prvního patra. Stěhování tak čeká i odbor dopravy. Od 15. do 17. dubna 2025 kvůli tomu bude část agend mimo provoz. Po Velikonocích pak najdou motoristé registr řidičů i agendu dopravních přestupků na jiném místě.

I další část druhé etapy rekonstrukce bude probíhat za provozu, práce si ale vyžádají občasná omezení provozu. To největší nastane příští týden.

„V pondělí 14. dubna 2025 bude zajištěn běžný provoz bez omezení. Ve dnech od 15. do 17. dubna 2025 pak bude kvůli stěhování zcela mimo provoz registr řidičů a agenda dopravních přestupků, taxislužby a nepojištěných vozidel,″ upozornila vedoucí odboru dopravy Ilona Vaisová. „Registr vozidel je umístěný v jiné části budovy, fungovat proto bude po celou dobu rekonstrukce beze změn či omezení,″ dodala.

Stěhování kartoték je naplánováno už na tento týden. V tom příštím se od 15. dubna přidá stěhování kanceláří. Dočasně budou v náhradních prostorách fungovat také přepážková pracoviště odboru dopravy. Řidičům se otevřou už po Velikonocích.

Od 22. dubna do 20. června 2025 bude registr řidičů fungovat v náhradních prostorách ve 2. patře severního křídla, v kanceláři č. 220Agenda dopravních přestupků včetně agendy úsekového měření rychlosti bude od 22. dubna nově umístěna ve 2. patře budovy nám. Republiky 1 v kancelářích č. 212 až 216 Agenda taxislužby, nepojištěných vozidel – ČKP bude od 22. dubna 2025 nově umístěna ve 2. patře budovy nám. Republiky 1 v kancelářích č. 209 až 211.

„On-line objednání na registr řidičů bude po celou dobu rekonstrukce mimo provoz. Všechny agendy ale budou k dispozici v běžných úředních hodinách. Beze změny zůstávají také telefonické kontakty,″ upozornila vedoucí odboru dopravy Ilona Vaisová.

Všechny kontakty najdete zde.

Rekonstrukce prvního a druhého patra severního křídla budovy městského úřadu navazuje na loňskou modernizaci 3. a 4. patra. „Také součástí druhé etapy rekonstrukce je nová elektroinstalace, rozvody internetu, telefonních linek a související stavební úpravy v kancelářích a na chodbách – výměna osvětlení, sádrokartonových podhledů, dveří, zárubní i podlah, instalace klimatizace. Tu nyní doplníme také ve třetím patře, kde sídlí stavební úřad," přiblížil práce Jiří Svoboda z investičního oddělení.

„Naší snahou je modernizace, která je nutná kvůli digitalizaci úřadu, ale také maximální zvýšení komfortu zaměstnanců i všech, kteří do budovy úřadu na náměstí Republiky zavítají. Snažíme se, aby rekonstrukce ovlivnila chod úřadu jen minimálně, omlouváme se nicméně za dočasné nepohodlí, které mohou stavební práce vyvolat," doplnil starosta Blanska Jiří Crha, který má ve své gesci investice.

FOTOGALERIE
Další etapa rekonstrukce budovy městského úřadu

V budově městského úřadu pokračuje rekonstrukce. FOTO: Pavla Komárková

Celkem fotografií:  17

V náhradních prostorách zůstává až do dokončení prací také oddělení Obecní živnostenský úřad, který je součástí odboru správních a živnostenských agend. Kanceláře jsou dočasně přemístěné v budově, která je součástí radnice na náměstí Svobody. Stačí projít přízemím kolem obřadní síně přes vnitřní atrium, přístupné jsou také přímo z ulice Aloise Skotáka. E-maily ani telefonní kontakty se nezměnily. 

Druhou etapu se podařilo vysoutěžit za 13,5 milionu Kč bez DPH, předpokládaný termín dokončení prací je 20. června 2025. První etapa rekonstrukce, která přišla na 14 milionů korun bez DPH, byla dokončena loni, týkala se 3. a 4. patra severního křídla budovy.

 

   vložil: Pavla Komárková, vedoucí oddělení / tiskové oddělení