Parkoviště u vlakového nádraží – kruhový objezd – podruhé
vložil Marek Mrázek » 26. 10. 2018, 11:28
Dobrý den, došlo by navrhnutým přestavením ke snížení kvality veřejného prostoru? Nejedná se o stavbu dalších parkovišť, jen o částečnou úpravu současného, které mi na svou velikost nepřijde efektivní. K Vámi zmíněným funkcím – 1) na otáčení není nutný kruhový objezd, parkoviště není slepé či neprůjezdné, 2) retardér – podle této logiky by byl nutný objezd na každé křižovatce ve městě, 3) estetická funkce je dobrým argumentem, ale parkoviště je zajímavé kromě zeleně i různými druhy povrchů.
Marek Štefan, 5. 11. 2018, 15:17
Vážený pane Mrázku,
rondel mimo jiné řeší i výškovou úpravu výškově různých napojení vozovek, zelený střed je záměrně ve sklonu tak, aby při určitém úhlu zaclonil celou linii zaparkovaných vozidel a tím rozčlenil prostor území do opticky jemnějších celků. Členění zeleně odpovídá i vedení inženýrských sítí, mj. elektro a optických kabelů. Parkovací plochy musí splňovat sklonové poměry. Parkoviště má určitou kapacitu, s konkrétním dopadem do území. Změna technicky možná je, ale za jakou konečnou cenu a jen proto, že lidé nadužívají automobilů?
Vrátím-li se k podstatě Vašeho podnětu – rozšířit parkoviště o dalších 10, 20 .... parkovacích míst a tím vyřešit problém parkování u nádraží. Asi cítíte, že tudy cesta nevede. Snad nikdo nechce, aby město vypadalo, jako parkoviště u obchodního domu.
Mohu-li předvídat, budoucnost přinese potřebu parkovacích domů, ne plošnou a nekompromisní likvidaci zeleně na úkor parkování.
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
V případě dalších dotazů na toto téma mě můžete kontaktovat:
Ing. Marek Štefan, vedoucí odboru
odbor investičního a územního rozvoje, kancelář č. 56, náměstí Svobody 3, Blansko, 67801
stefan@blansko.cz | 516775137 | 775888967
aktualizováno: 31. 3. 2020, 12:23 h