Náplň práce finančního odboru
- Zpracovává rozpočet a závěrečný účet města.
- Zpracovává rozpočtová opatření a přesuny v rámci jednotlivých paragrafů platné rozpočtové skladby na základě požadavků odborů pro jednání orgánů města a zajišťuje jejich promítnutí, včetně změn rozpisů rozpočtu, do účetnictví. Vede evidenci rozpočtových opatření.
- Zajišťuje metodiku k DPH.
- Metodicky řídí evidenci smluv prostřednictvím SW GINIS.
Oddělení plateb, poplatků a rozpočtu
- Sestavuje návrh rozpočtu města a střednědobý výhled rozpočtu, zabezpečuje hospodaření podle rozpočtu a kontrolu jeho čerpání.
- Zajišťuje zveřejnění návrhu rozpočtu, schváleného rozpočtu, návrhu střednědobého výhledu rozpočtu, schváleného střednědobého výhledu rozpočtu a schválených rozpočtových opatření v souladu se zvláštními právními předpisy.
- Zajišťuje výběrová řízení na přijetí úvěrů a zajišťuje jejich splátky.
- Ve spolupráci s odbornou firmou zajišťuje zhodnocování volných finančních prostředků města.
- Zajišťuje uzavírání smluv s peněžními ústavy.
- Provozuje hlavní pokladny úřadu.
- Zajišťuje přihlášení pohledávek města vzniklých z hlavní činnosti města do insolvenčního řízení.
- Zajišťuje přihlášení pohledávek města do dědického řízení.
- Vymáhá pohledávky místních poplatků, sankčních plateb (pokut), náklady řízení, které jsou příjmem rozpočtu města.
- Ve spolupráci s makléřskou firmou sjednává pojištění majetku města, zajišťuje likvidaci pojistných událostí.
- Zajišťuje příkazové bloky pro jednotlivé odbory, vede jejich evidenci a vyúčtování.
- Zajišťuje výkon správy místního poplatku ze psů.
- Zajišťuje výkon správy místního poplatku z pobytu.
- Zajišťuje výkon správy místního poplatku za obecní systém odpadového hospodářství.
- Spolupracuje s příspěvkovými organizacemi města při sestavování návrhů rozpočtů a střednědobého výhledu rozpočtu a provádí kontrolu výkaznictví příspěvkových organizací města a společností založených městem.
- Kontroluje finanční hospodaření „Svazku vodovodů a kanalizací“ měst a obcí (především dodržování zákona o obcích a zákona o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů) a sleduje změny v jeho základních dokumentech.
- Zabezpečuje činnost Finančního výboru Zastupitelstva města Blansko.
Oddělení účetnictví
- Vede účetnictví za hlavní a hospodářskou činnost města, zabezpečuje hospodaření podle schváleného rozpočtu a kontrolu jeho čerpání. Zajišťuje účetní metodiku města.
- Vede účetnictví fondů zřízených městem.
- Zpracovává účetní a finanční výkazy a zajišťuje jejich předání do centrálního systému účetních informací státu.
- Sestavuje účetní závěrku města a předává výkaz o schválení účetní závěrky do centrálního systému účetních informací státu.
- Zajišťuje přezkoumání hospodaření města.
- Zapracovává rozpočtová opatření a změny rozpisu rozpočtu na základě požadavků odborů do účetnictví a vede evidenci rozpočtových opatření.
- Zabezpečuje platební styk s peněžními ústavy.
- Vede evidenci nájmů za pozemky a nebytové prostory, v hlavní činnosti.
- Vede evidenci faktur.
- Vede evidenci majetku města, spolupracuje s likvidační a škodní komisí města
- Vede účetní evidenci cenných papírů (finančního majetku). Zpracovává pokyny k provedení inventarizace majetku a závazků, koordinuje práce na účetní závěrce a inventarizaci majetku a závazků města, zpracovává inventarizační zprávu z provedených inventarizací.
- Poskytuje příspěvkovým organizacím města metodiku v oblasti účetnictví rozpočtu.
- Dle požadavků ostatních odborů poskytuje podklady pro odsouhlasení pohledávek
a závazků, příjmů a výdajů. - V rámci vedení účetnictví hospodářské činnosti přebírá podklady pro účtování a spolupracuje s odborem SRM při kontrole stavů pohledávek a závazků vzniklých v hospodářské činnosti.
- Zpracovává daňová přiznání k DPH, kontrolní hlášení k DPH a přiznání k dani z příjmu právnických osob za město.
- Podílí se na zpracování statistických výkazů za město.
- Dle podkladů z jednotlivých odborů účtuje o informacích potřebných pro vyplnění výkazu Pomocný analytický přehled a o skutečnostech týkajících se konsolidačního celku státu.
- Koordinuje zpracování finančního vypořádání se státním rozpočtem a finančního vypořádání s Jihomoravským krajem, spolupracuje s odbory při vyúčtování dotací.
- Kontroluje správnost účetních zápisů v pokladnách města.
- Zajišťuje zákonné náležitosti pro konání veřejných sbírek na území města a jejich evidenci.
aktualizováno: 25. 1. 2024, 07:51 h