Náplň práce odboru hospodářské správy
Oddělení informatiky
- Zajišťuje provoz a údržbu informačních a telefonních systémů.
- Zajišťuje provoz kopírovací techniky a její údržbu.
- Zajišťuje oblast eGovernmentu.
Oddělení spisové služby
- Zajišťuje fyzický provoz podatelen a související informační službu pro veřejnost.
- Zpracovává a expeduje vnitřní a vnější poštovní zásilky včetně datových zpráv a zajišťuje chod e-podatelny.
- Zajišťuje spisovou službu úřadu, vede hlavní spisovnu úřadu, zajišťuje skartační řízení včetně skartace dokumentů.
- Metodicky koordinuje archivaci dokumentů napříč útvary úřadu a provádí pravidelné kontroly dodržování spisové služby v rámci jednotlivých útvarů úřadu.
- Přijímá hlášení občanů o ztrátách a nálezech, eviduje je a s nálezy nakládá dle platných předpisů.
- Zajišťuje zveřejňování písemností na úřední desce a způsobem umožňujícím dálkový přístup.
- Vykonává činnost kontaktního místa veřejné správy Czech POINT.
- Zajišťuje a aktualizuje centrální informační nástěnky v budovách městského úřadu.
- Zajišťuje pravidelný monitoring dotačních výzev pro potřeby úřadu.
- Zajišťuje nákupy odborných publikací a odborných časopisů a jejich evidenci.
- Provádí jazykové korektury materiálů předkládaných do zastupitelstva města.
- Provádí jazykové korektury Zpravodaje města Blanska.
- Kontroluje a metodicky usměrňuje formální podobu písemných výstupů úřadu.
- Eviduje a ukládá sbírky zákonů.
- Vede ústřední evidenci petic a stížností, kontroluje jejich vyřizování.
- Vede evidenci interních předpisů.
Úsek provozní
- Materiálně zajišťuje zasedání volených orgánů města.
- Zajišťuje a sleduje oblast BOZP a PO.
- Zajišťuje agendu vyřizování souhlasu s užíváním znaku města jinými subjekty.
- Metodicky vede a materiálně zabezpečuje jednotky sboru dobrovolných hasičů částí města.
- Zabezpečuje činnosti bezpečnostní rady a krizového štábu a jejich součinnost s Bezpečnostní radou a Krizovým štábem Jihomoravského kraje.
- Zpracovává krizový plán.
- Zpracovává dokumentaci pro činnost orgánů krizového řízení města.
- Koordinuje činnost úřadu při vyhlášení krizových stavů.
- Připravuje a koordinuje režimová opatření pro zajištění životních potřeb obyvatel, fungování státní správy a samosprávy ve správním obvodu obce s rozšířenou působností při vzniku krizové situace.
- Podílí se na zajištění připravenosti správního obvodu obce s rozšířenou působností na řešení krizových situací, včetně provádění kontrolní činnosti.
- Připravuje a koordinuje opatření v oblasti ochrany veřejného pořádku a bezpečnosti za krizových situací ve spolupráci s Policií ČR.
- Podílí se v rámci integrovaného záchranného systému na zajištění připravenosti správního obvodu obce s rozšířenou působností na mimořádné události, provádění záchranných a likvidačních prací a ochranu obyvatelstva. Vede evidenci vnějších havarijních plánů.
- Zabezpečuje úkoly v oblasti zajišťování obrany ČR.
- Zajišťuje výkon státní správy v oblasti hospodářských opatření pro krizové stavy.
- Zabezpečuje úkoly v oblasti ochrany utajovaných informací.
- Podílí se na finančním zabezpečení přípravy a řešení mimořádných událostí a krizových situací.
- Při řešení mimořádných situací rozhoduje o výpůjčce vysoušecích zařízení včetně přípravy a podpisu příslušných smluv.
- Dohlíží na dodržování Obecného nařízení na ochranu osobních údajů (GDPR) v rámci MěÚ Blansko a plní úkoly pověřence pro ochranu osobních údajů podle tohoto nařízení.
- Provádí registraci agend v základních registrech.
- Zajišťuje úklid budov úřadu a vede sklad čisticích prostředků.
- Zajišťuje vedení agendy pracovních úrazů zaměstnanců.
- Vede agendu cestovních příkazů, klíčů, razítek a úředních razítek.
- Provozuje vozový park a zajišťuje jeho údržbu.
- Zabezpečuje evidenci a vykazování jízd služebních vozidel.
- Zajišťuje chod úřadu, vede sklad materiálu.
- Zajišťuje orientační značení budov městského úřadu.
aktualizováno: 25. 1. 2024, 07:53 h