Změny kolem občanských průkazů

12. června 2006, zprávy z MěÚ, přečteno: 5407×

Jsou doklady, které občan nezbytně potřebuje. Je schvalována řada zákonů, které se jich dotýkají. Proto jsem o informaci k případným změnám v této oblasti obrátil na vedoucího Odboru vnitřních věcí Městského úřadu v Blansku. Vedoucí zmíněného odboru, Ing. Radek Gajdošík, upozornil mj. i na skutečnost, že od 1. 9. 2006 dochází ke změnám na úseku občanských průkazů (OP).

Tento článek byl vydán před více jak rokem.
Informace v něm již nemusí být aktuální.

Mezi podstatné patří to, že lze vydat OP bez strojově čitelné zóny s platností jeden rok z důvodu volebního práva, dále pak, dojde-li k technické závadě na zařízení zabezpečujícím zpracování a přenos dat nebo na výrobní technologii, pokud výpadek trvá déle než sedm kalendářních dnů, a konečně v důsledku katastrofy nebo jiné mimořádné události.

Může se stát, že občanský průkaz ztratím a nejde o případ předvolební či po nějaké kalamitě. Co mohu udělat pro jeho opětovné získání?

„Rovněž lze vydat OP bez strojově čitelné zóny s dobou platnosti jeden měsíc z důvodu ztráty, odcizení, poškození nebo zničení OP na žádost občana. Tato se podává současně se žádostí o vydání OP se strojově čitelnou zónou. K vydání tohoto OP se navíc přikládají dvě fotografie a platí se správní poplatek 100 Kč.“