Informace pro stavebníky a stavitele k záborům veřejných prostranství
1. dubna 2019, zprávy z MěÚ, přečteno: 4484×
V jarních měsících každý rok vzroste potřeba zahájit realizaci staveb, oprav, provádět výkopy, stavět lešení, navážet materiál, vyvážet stavební suť a podobně. Ve většině těchto případů dochází k dočasnému záboru veřejného prostranství, přičemž ve většině případů dojde i k dotčení místních komunikací a chodníků.
Tento článek byl vydán před více jak rokem.
Informace v něm již nemusí být aktuální.
„Z tohoto vyplývají povinnosti a zejména je potřeba nezbytně nutná doba pro jejich splnění, standardně 1,5 až 2 měsíce. Samospráva ani státní správa nedokáže vypořádat požadavky stavebníků či stavitelů v kratším termínu. Tato skutečnost je nezávislá na vůli konkrétních úředníků, vyhovět žádostem typu: my chceme již příští týden stavět, ale my už máme objednanou stavební firmu a podobně již z principu věcí nelze,“ uvedl vedoucí odboru investičního a územního rozvoje Městského úřadu v Blansku Marek Štefan.
Zábor veřejného prostranství při stavebních pracích je třeba oznámit úřadům včas. Foto: O. Požár
A popsal potřebné kroky na modelovém případě opravy fasády rodinného domu s výměnou oken. Lešení bude postaveno na chodníku města, materiál a kontejner na stavební suť bude na vozovce před domem, jde o místní komunikaci III.třídy, nedojde k záboru jízdního pruhu, toalety využije firma u majitele rodinného domu.
- je potřeba vypořádat dotčení chodníku a vozovky - město Blansko řeší smluvním vztahem – žádost ke stažení zde: https://www.blansko.cz/mestsky-urad/povinne-informace/bod12-formulare#toc_inv a tuto podat včetně příloh na podatelnu města, či doručit přes datové schránky.
- na základě uzavřené smlouvy podle bodu 1, je potřeba ohlásit užívání veřejného prostranství na odboru komunální údržby - https://www.blansko.cz/mestsky-urad/povinne-informace/bod12-formulare#toc_kom
- pro urychlení doporučujeme podat osobně, po předchozí telefonické domluvě.
- je potřeba vypořádat požadavky legislativy:
V případě dotčení vozidlové nebo pěší místní komunikace (provádění výkopů, umístění lešení, kontejneru, apod.) požádá stavebník o povolení zvláštního užívání místní komunikace Městský úřad Blansko, odbor stavební úřad, oddělení silničního hospodářství, a to minimálně jeden měsíc před vlastní realizací. Pokud bude stavbou omezen silniční nebo pěší provoz, požádá stavebník před realizací stavby Městský úřad Blansko, odbor stavební úřad, oddělení silničního hospodářství o stanovení přechodného dopravního značení, a to minimálně jeden měsíc před vlastní realizací. Součástí obou žádostí je souhlas vlastníka dotčené místní komunikace (města Blansko – lze ošetřit postupem podle bodu 1) a souhlas Policie ČR, Krajské ředitelství Policie Jihomoravského kraje, Územní odbor Blansko, Dopravní inspektorát.
„Je-li ze strany stavebníka vše řádně a včas podáno, vytvoří se podmínky pro maximální možné zkrácení termínů, ale stále platí minimální doba zhruba 1,5 měsíce, která se tak může pouze prodlužovat,“ dodal Marek Štefan.
Ondřej Požár
tiskový mluvčí
vložil: Ondřej Požár, tiskový mluvčí / sekretariát starosty
Další články v kategorii „zprávy z MěÚ“
23. prosince 2024
Město nabízí pronájem šesti bytů
20. prosince 2024
Na tenisových kurtech se dokončuje nové zázemí
18. prosince 2024
Radní vybrali projektanta kočárovny i firmu, která zmodernizuje veřejné osvětlení
16. prosince 2024
Město stanovilo prázdninový provoz mateřských škol
9. prosince 2024
Zastávky MHD čeká postupná obnova. Vandalové řádí dál
6. prosince 2024
Žáci ZŠ Salmova dostali dvě nové učebny matematiky a cvičnou kuchyni
5. prosince 2024
Úspěšný projekt integrace cizinců v Blansku pokračuje
4. prosince 2024
Na zámku skončily opravy střechy
2. prosince 2024
Dům s pečovatelskou službou oslavil 30 let existence
26. listopadu 2024
Radní schválili výběr zhotovitele zázemí dětských skupin a čtyřicítku dalších bodů