Přemostění na Staré Blansko: město bude dále jednat se SŽDC a krajem
16. září 2019, tiskové zprávy, přečteno: 3407×
Projekt přemostění železničního přejezdu v lokalitě na Starém Blansku pokračuje výkupem pozemků a dalšími jednáními, která však zřejmě budou ještě hodně náročná a složitá. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) totiž podmiňuje případnou účast na financování přemostění uzavřením železničního přejezdu. Nejen tato podmínka, ale i další náležitosti projektu tak budou ještě letos předmětem dalších vyjednávání.
Tento článek byl vydán před více jak rokem.
Informace v něm již nemusí být aktuální.
Závory na železničním přejezdu na Starém Blansku jsou ve špičkových časech stažené asi 35 minut z každé hodiny. I proto je chystané přemostění důležité pro plynulost dopravy v Blansku. Foto: O. Požár
Podle starosty Jiřího Crhy město podepsalo memorandum o spolupráci při projektu s Jihomoravským krajem. Původní dohoda zněla, že celá komunikace s přemostěním bude krajskou silnicí třetí třídy, na jejímž vybudování by se z většiny finančně podílel právě kraj. Ten vynakládá ročně na silnice v regionu asi 300 milionů korun, což by při odhadovaných nákladech na přemostění zhruba 350 milionů korun znamenalo spolufinancování projektu z dalších zdrojů – tedy z města a SŽDC, potažmo SFDI. V roce 2016 se náklady odhadovaly na 280 milionů a během tří let se odhady ceny zvýšily o dalších 70 milionů.
Grafické znázornění stávající situace. Foto: odbor INV
„Při jednání se SŽDC padlo, že by se na tom finančně podíleli třeba tím, že by získali prostředky ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Dali si však podmínku, že se zruší železniční přejezd na Starém Blansku. V územním plánu se však s přejezdem i nadále počítá. Stavba přemostění by se přitom dala zkoordinovat s výlukou na daném železničním koridoru v roce 2022,“ uvedl starosta Jiří Crha.
Dopravní situace ve špičkách bývá na kruhovém objezdu u železničního přejezdu Blansko-město kritická. Foto: odbor INV
Výluka má podle vedoucího odboru investičního a územního rozvoje Marka Štefana trvat tři měsíce. Během této doby by se mělo přemostění na Staré Blansko postavit. Vedení města by uvítalo, kdyby se podařilo vybudovat přemostění a zároveň zůstal zachovaný přejezd. Pokud to nebude možné, tak je třeba vybudovat komfortní podchod, přičemž na financování by se mohlo podílet město.
Nákres konstrukce mostu plánovaného přemostění na Staré Blansko. Foto: odbor INV
Přemostění je pro dopravu v Blansku důležité s ohledem na složitou dopravní situaci v uvedené lokalitě. Už teď jsou závory na železničním přejezdu spuštěné přes den 35 minut z každé hodiny a v budoucnu se tato doba má prodloužit až na 50 minut. Přemostění je důležité i s ohledem na bezpečnost obyvatelstva a průmyslu a s ohledem právě na plynulost a bezpečnost dopravy. Město proto vykupuje pozemky, aby byl projekt připraven k realizaci. Při výstavbě se podle Štefana počítá například s dočasnými parkovišti pro osobní a nákladní auta.
Ondřej Požár
vložil: Ondřej Požár, tiskový mluvčí / sekretariát starosty
Další články v kategorii „tiskové zprávy“
1. listopadu 2024
Zvolte vítěze participativního rozpočtu. Začalo hlasování
21. října 2024
Participativní rozpočet Společně pro Blansko nabídne výběr z osmi projektů
16. září 2024
Řeka Svitava klesla na 1. povodňový stupeň, dál platí bdělost. Podívejte se na fotografie rozvodněných toků
15. září 2024
Povodňová komise v neděli večer odvolala 3. SPA, záplavy nyní nehrozí
15. září 2024
Na Svitavě se očekává dvacetiletá voda, povodňová komise zasedá nepřetržitě
15. září 2024
Na řece Svitavě byl v Blansku vyhlášen 3. stupeň povodňové aktivity
15. září 2024
Svitava dosáhla 2. stupně povodňové aktivity. Uzavřeno je parkoviště za úřadem práce i silnice z Těchova na Obůrku
14. září 2024
V Blansku se Svitava zatím drží v korytu, jinde už se vylila do polí
14. září 2024
Svitava i další toky se zatím drží v korytech, lidé z povodňových oblastí by měli sledovat situaci
13. září 2024
Město zřídilo krizovou linku, nabízí možnost odběru písku