Podchod pod tratí zbuduje Správa železnic. Město hledá zhotovitele studie

4. května 2020, zprávy z MěÚ, přečteno: 2656×

Přípravy na přemostění přes železniční koridor a vybudování spojnice mezi dvěma částmi Blanska, které trať rozděluje, pokračují. Vedení města se nyní dohodlo na dalším postupu se zástupci Správy železnic (SŽ). Ta by měla vypsat výběrové řízení a bezbariérový podchod pod tratí sama vybudovat.

Tento článek byl vydán před více jak rokem.
Informace v něm již nemusí být aktuální.

„Podařilo se nám dohodnout, že projekt i výstavba železničního podchodu u zastávky Blansko-město bude kompletně v režii Správy železnic, což všechno zjednoduší,“ potvrdil blanenský starosta Jiří Crha. „My pouze necháme zpracovat studii umístění a ekonomické hodnocení projektu,“ dodal starosta.

Starosta Jiří Crha a vedoucí investičního odboru Marek Šťefan. FOTO Michal Záboj

Právě zhotovitele územně technické studie a zároveň takzvaného ekonomické hodnocení celého projektu nyní město hledá. Vyřešit by měl, jak bude vypadat okolí železniční zastávky poté, co se zruší úrovňové křížení a s ním i spojnice Rožmitálovy a Komenského ulice vedoucí na Staré Blansko. Právě zrušení přejezdu je podmínkou pro to, aby Správa železnic dala zelenou také novému silničnímu přemostění u bývalých uhelných skladů a podařilo se zajistit jeho financování pomocí dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury.

Technická studie musí obsahovat podobu bezbariérového podchodu pro pěší i cyklisty i napojení na stávající komunikace. „Řešení musí obsahovat záchytná parkoviště při obou stranách železničního koridoru, umístění autobusové zastávky i točny autobusů, úpravu nástupišť, měla by navrhnout i to, jak bude probíhat prodej jízdenek,“ vypočítal vedoucí investičního odboru Marek Štefan s tím, že jasněji o podobě území by mohlo být do dvou měsíců.

Bezbariérový podchod nahradí stávají podchod pod tratí. FOTO Michal Záboj

Poté Správa železnic bude hledat firmu, která bezbariérový podchod pod tratí zbuduje. Stavět by se mělo do dvou let. Už na konci příštího roku by měly začít stavební práce na samotném přemostění. Obě stavby je nutné zkoordinovat s plánovanou výlukou trati a modernizací železničního koridoru, který je v plánu na rok 2022.

Na ulici Komenského by mělo vzniknout parkoviště i točna pro MHD. FOTO Michal Záboj

„Klíčové pro nás je, že původně nastavené termíny realizace v roce 2022 stále držíme. Na stavbu přemostění je vydané pravomocné územní rozhodnutí, smluvně vyřešené jsou i převody pozemků. Nyní jsme zahájili intenzivní jednání se zástupci Jihomoravského kraje a Státním fondem pro dopravní infrastrukturu, který budeme společně s krajem žádat o účelovou dotaci na zhotovení nadjezdu,“ doplnil Jiří Crha.

 

   vložil: Michal Záboj, redaktor / tiskové oddělení