Chci mít pod kontrolou pořádek v celém městě, říká nový jednatel Technických služeb Blansko Radek Snopek

3. března 2025, zprávy z MěÚ, přečteno: 1182×

Přesně půl roku stojí v čele společnosti Technické služby Blansko, s. r. o., nový jednatel Radek Snopek. Loni v létě vyhrál výběrové řízení a rada města jej, v působnosti valné hromady, od 1. srpna 2024 jmenovala do funkce jednatele této městem zřízené společnosti. „Je to výzva, úkolů je celá řada a vše se musí dělat postupně. Byl bych ale rád, kdybychom jako Technické služby měli výhledově pod kontrolou pořádek v celém městě,“ říká po šesti měsících ve funkci sedmapadesátiletý jednatel Radek Snopek, který v letech 2009 až 2015 působil jako jednatel společnosti Služby Blansko, s. r. o.

Technické služby před vaším nástupem dlouhodobě bojovaly hlavně s nedostatkem zaměstnanců. Podařilo se Vám to změnit?

Podstav zaměstnanců se projevoval hlavně v takzvaných kalamitních obdobích, tedy na přelomu jara a léta při nejrychlejším růstu trávy a v zimě při sněhových kalamitách. Doplnit stav zaměstnanců, zejména na pozice řidičů komunální techniky, údržbářů a na dalších postech, to pro mě byl jeden z prvních zásadních úkolů. Jinak byly Technické služby Blansko v době mého nástupu funkční, stabilizovanou společností – jak po stránce ekonomické, tak co se týká zázemí a strojního vybavení. Po mém nástupu se nám podařilo relativně rychle přijmout sedm nových zaměstnanců na pozice elektrikář, údržbář, zedník nebo strojník. K dnešnímu dni máme plný stav a o jeho rozšíření budeme uvažovat jen sezónně.

Jednatel společnosti Technické služby Blansko, s.r.o., Radek Snopek. FOTO: Michal Záboj

Už jste sezónní zaměstnance museli využít?

Ano, ani při zvýšeném počtu stálých zaměstnanců bychom při větších sněhových kalamitách nebyli schopni pokrýt nasazení všech mechanismů, které máme na úklid sněhu k dispozici, a to zejména ve třetích po sobě jdoucích směnách. Proto máme aktuálně nasmlouvané další čtyři externí spolupracovníky, kteří pracovali u Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje a mají letité zkušenosti s obsluhou strojů na úklid sněhu. Jsme tedy schopni personálně pokrýt i kalamitní období, byť nám letošní zima příliš velké problémy nezpůsobila.

Jste podobně připravení i na to zmíněné sečení trávy?

Údržba trávníků v letním období bude další výzva. Vím, že se stávalo, že tráva tzv. přerostla a bylo nutné ji sekat nadvakrát. Nejdříve sekačkami se sběrnými koši, které trávu zkrátí, následně pak mulčovacími sekačkami, které ji dorovnají do požadované úrovně. To je ale podle mého názoru neekonomické a časové náročné. Kromě dostatečného počtu zaměstnanců – strojníků sekaček – chceme údržbu zeleně zlepšit i díky modernizaci techniky, doplňujeme proto nové profesionální stroje, abychom údržbu zeleně zajistili k maximální spokojenosti města i jeho obyvatel.

Zajišťujete také nějaké nové služby? Už jsme informovali třeba o tom, že opravujete poškozené autobusové zastávky.

Ano, to je pravda. Aktuálně provádíme obměnu více než tří desítek poškozených polykarbonátových přístřešků na autobusových zastávkách, hotové jsou zatím více než dvě třetiny. Postupně v závislosti na počasí budeme pokračovat také obnovou laviček v majetku města, se kterou už jsme také začali. Díky dostatečnému počtu pracovníků můžeme nabízet širokou škálu dalších služeb.

Co konkrétně?

K činnostem spojeným s údržbou zeleně, veřejného osvětlení a letní nebo zimní údržbou komunikací jsme od února letošního roku převzali také provoz placených parkovacích ploch ve městě nebo reklam na sloupech veřejného osvětlení. Kromě svislého dopravního značení od letošního roku přebíráme také vodorovné dopravní značení. A řešíme i možnosti pořízení mechanismů třeba na vysprávky místních komunikací. Rádi bychom totiž nabídku rozšířili také o opravu městských chodníků a dlážděných ploch. Nechceme konkurovat vysoutěženému zhotoviteli, který řeší opravy z rámcové smlouvy, rádi bychom ale pokryli část městských zakázek menšího rozsahu, na které zhotoviteli nezbývá kapacita a o které stavební firmy nemají zájem. Podobně chceme zajišťovat také drobné opravy mobiliáře. Prospěje to vzhledu našeho města a nám to pomůže vykrýt zaměstnanost skupiny našich údržbářů i mimo hlavní sezónu. Technické služby v jiných městech tyto a další činnosti svému zřizovateli běžně poskytují.

Technické služby mají nově vlastní webové stránky tsblansko.cz. Chcete tím oslovit i další zájemce o vaše služby?

Určitě. Chceme přehledně informovat o tom, co děláme, i o všech činnostech, které nabízíme, jak pro blanenskou veřejnost, tak také pro firmy a všechny zájemce, kteří by naše služby mohli chtít využít. Zavádíme například pravidelné informování o plánovaném blokovém čištění, dlouhodobějších závadách na veřejném osvětlení a podobně. Na webových stránkách nabízíme například možnost přistavení a pronájmu kontejnerů na odvoz a likvidaci odpadů, strojní čištění venkovních ploch, jednorázové nebo pravidelné sečení travnatých ploch a další služby. Pomocí nových webových stránek chceme také zjednodušit komunikaci s občany města, na našem webu lidé například najdou formulář pro hlášení poruch na veřejném osvětlení.

Je ještě něco, na co se teď chcete zaměřit?

Pro mě jsou samostatnou kapitolou odpadkové koše. Aktuálně se o většinu odpadkových košů v Blansku stará externí odpadová firma a jen malou část košů ve středu města obsluhuje naše společnost. Nemáme tak přehled o tom, v jakém stavu jsou koše a jejich okolí v okrajovějších částech Blanska. Postupně bychom chtěli převzít kontrolu nad veškerými odpadkovými koši ve městě. Už jsme si dokonce pořídili menší specializovaný svozový elektromobil, který pravidelné vysypávání košů a úklid ve vzdálenějších oblastech města umožní. Cílem je získat absolutní kontrolu nad pořádkem v Blansku, chceme mít všechny prostředky k zajištění pořádku, respektive k řešení nepořádku. Činností, které bychom nejen pro město mohli zajišťovat, je více, uvědomuji si ale, že nemůžeme všechno rozběhnout najednou.

 

   vložil: Pavla Komárková, vedoucí oddělení / tiskové oddělení